Słoneczna Toskania pachnąca bazylią (Pod słońcem Toskanii)

Blog miał się zacząć od zupełnie innej książki, którą skończyłam dwa tygodnie temu, ale ponieważ Toskania jest na świeżo, więc wrzucam ją 🙂

Do filmu Pod słońcem Toskanii zabierałam się… chyba 2 lata. Jakoś ciągle mi było nie po drodze i do dziś go nie obejrzałam. Książka Frances Mayes wpadła mi w ręce zupełnie przypadkowo i już w nich została 🙂

podsloncemtoskanii68651

To książka niezwykle ciepła – rzeczywiście bardzo słoneczna. Nie znam Toskanii, natomiast kocham Francję i podczas czytania nierzadko uśmiechałam się czując się jak na południu Francji, w Prowansji.

Cała książka jest pisana niezwykle plastycznie – czasem miałam wrażenie, że niemal mogę dotknąć zmurszałych desek, omszałych kamieni, czy poczuć zapach ziół, serów, czy pieczywa, posmakować owoców.

Z zaskoczeniem, ale i zrozumieniem przeczytałam, że to autobiografia (zupełnie mi to umknęło). Wyjaśnia to jednak zapał, żar i wielką miłość do Włoch i do zakupionego tam domu Bramasole. Bez tej niezwykłej żarliwości ta książka byłaby po prostu zlepkiem opisów otoczenia i jedzenia – wielka miłość do miejsca i tworzonego w nim domu sprawia, że książka jest niezwykle żywa, jak słuchanie opowiadań przyjaciela.

Cała opowieść to książka o ponownym odkrywaniu siebie, o tym, że życie zależy od nas, ale i od miejsc w jakich przebywamy. O tym, że piękno jest dookoła – ale by je dostrzec, trzeba się zatrzymać. I o tym, że życie po 40, a nawet po rozwodzie w tym wieku wcale się nie kończy – choć ta informacja czasem się tylko przewija, pomiędzy smakowitymi opisami zwykłego życia.

Pod słońcem Toskanii, Mayes Frances
Tytuł oryginalny: Under the Tuscan Sun: At Home in Italy
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
Forma: powieść
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 296
rok wydania: 2002
oprawa: miękka
wydawca: Prószyński i S-ka, Wydawnictwo
ISBN: 83-7255-355-6

3 uwagi do wpisu “Słoneczna Toskania pachnąca bazylią (Pod słońcem Toskanii)

Skomentuj

