Handlowanie to gra, Wojciech Haman, Jerzy Gut

Podejrzewam, że stojąc przed półką z tą książką nie sięgnęłabym po nią. Owszem, kiedyś czytałam takie parapodręczniki, paraporadniki pasjami, ale wówczas byłam na studiach i na ich podstawie nawet pisałam niektóre prace zaliczeniowe. Ale kończąc studia miałam ich na tyle dość, że wszystkie Handlowania, Sprzedawanie, Granie, itd. odsunęłam znacznie poza zasięg ręki.

I tak było aż do końca grudnia, kiedy moja Przyjaciółka (psycholog), wyciągnęła ją z jakiegoś schowka, opowiadając, że to świetna książka, że momentami może przesadzona, ale świetnie się ją czyta i że warto (sama zaczęła ją czytać z nudów). Czy można się oprzeć takiej rekomendacji (tym bardziej, że nie trzeba już nic robić, poza wzięciem egzemplarza do ręki)? Tą książką było “Handlowanie to gra” (ja miałam starsze wydanie, w czerwonej okładce, ale mój skaner nie działa, więc muszę się zadowolić okładką z empik.com).

hand1

Napiszę tak – to rzeczywiście książka, którą rewelacyjnie się czyta. Co prawda jest utrzymana w standardowym tonie poradników (“przypadkowych odkryć”, “własnych testów” i zachwytów), ale niemała dawka poczucia humoru sprawia, że nie dostaje się gęsiej skórki co drugą stronę.

Czy ta książka może coś komuś dać (czy da coś handlowcom – nie mam pojęcia, bo sama nie lubię i nie umiem sprzedawać)? Na pewno tak – po raz pierwszy zrozumiałam, że część ludzi po prostu tak ma, że “musi” krytykować. Nie potrafią się powstrzymać, mimo, że właściwie nie mają niczego złego na myśli. I nawet oferta/wykonanie usługi/produkt im się podobają, ale mają wewnętrzny przymus szukania wad. Czasem ich krytyka jest słuszna, ale nierzadko czepiają się szczegółów, które nie mają większego znaczenia. Odpowiedni sposób rozmowy z nimi (docenienia ich jako ekspertów i podziękowanie za uwagi) może zdziałać cuda.
I mimo, że mam świadomość, że przede mną długa droga, by nauczyć się rozmawiać z tymi ludźmi w odpowiedni sposób, a także by nie brać ich krytyki do siebie, to cieszę się, że ktoś mi to wskazał (i choćby dla tej wiedzy, warto było przeczytać tę książkę :)).

Niewątpliwym plusem tej książki jest także to, że (jako jedna z niewielu) odnosi się tylko do rynku polskiego i jest oparta na polskich przykładach. Na tej podstawie pozwala nam śledzić zachowania i motywacje klientów, a także drogi postępowania z nimi.

Jeśli ktoś uwierzy, że po przeczytaniu tej książki stanie się nagle super-handlowcem, to nie, na to nie ma co liczyć. Ale to niezła pozycja dla tych, którzy muszą się wydajnie komunikować, a także dla tych, dla których komunikacja jest pasją.

Handlowanie to gra, Wojciech Haman, Jerzy Gut
Forma: poradnik
Język oryginału: polski
Liczba stron: 264
rok wydania: 2004 (były wcześniejsze)
oprawa: twarda (miękka)
wydawca: Onepress
ISBN: 83-7361-265-3

One comment on “Handlowanie to gra, Wojciech Haman, Jerzy Gut

Dodaj komentarz

