Dzień śmierci, Kathy Reichs

Jak napisałam w recenzji Zapachu śmierci, chętnie sięgnęłam po kolejną książkę o Tempe Brennan – tym razem po Dzień śmierci.

Dzień śmierci, Kathy Reichs
Dzień śmierci, Kathy Reichs

Nie mogę powiedzieć, że się zawiodłam – jest zagadka, jest śledztwo, jest badanie antropologiczne i szukanie przyczyn śmierci i danych o ofiarach z kilku zachowanych kości. Ale, poprzeczytaniu pierwszej części, książka stała się w niemałym stopniu przewidywalna. I mam to za złe pani Reichs – mając wyobraźnię, niezłe pomysły i lekkie pióro, poszła w sztapmę. Znów jej bliscy są wkręceni w zagadkę, którą rozwiązuje (widać to niemal od początku książki, więc mam nadzieję, że nikt się nie obrazi o spojler), znów ona sama jest mocno osobiście zaangażowana i grozi jej śmierć i znów co jakiś czas wykazuje się naiwnością (choć chyba nie aż tak dużą jak w pierwszej części, bo nie złapałam się na myśleniu – czyś ty oszalała?, a moze tu jej naiwność jest bardziej usprawiedliwiona?)

Książkę czyta się lekko, łatwo i przyjemnie, ale już nie czekam tak bardzo na kolejną – pewnie przeczytam, ale raczej w wolnej chwili niż za wszelką cenę…

(Kalio – Ty czytałaś chyba wszystkie. Czy kolejne części też powielają schemat, czy to taki wypadek przy pracy?)

Dzień śmierci, Kathy Reichs
Tytuł oryginalny: Death du jour

Gatunek: thriller
Forma: powieść
Język oryginału:angielski
Liczba stron: 316
rok wydania: 2001
oprawa: miękka
wydawca: C&T, Red Horse
ISBN:
83-87-49847-5

Jedna uwaga do wpisu “Dzień śmierci, Kathy Reichs

Skomentuj

