Córka Nastawiacza Kości, Amy Tan

Córka nastawiacza kości była zupełnym przypadkiem. Weszłam do Taniej Książki na Grodzkiej, a ta książka jakoś przykuła moją uwagę. I na szczęście 🙂

corkaAkcja książki dzieje się w pewnym sensie równolegle – w Chinach i w USA, w San Francisco. W pewnym sensie, bo w Chinach widzimy przeszłość, a w USA teraźniejszość. To opowieść o trudnej relacji matki i córki – niezrozumienia wynikającego z różnic kulturowych, z nieznajomości historii własnej rodziny, niechęci do dzielenia się uczuciami.  Na tej podstawie rosną animozje między dwiema kobietami, które pozornie mogłyby być sobie najbliższe, a są zupełnie obce.

Ruth, Amerykanka chińskiego pochodzenia, wstydzi się za swoją matkę – za jej pomysły, wierzenia, za „czepianie” się innych ludzi, za kiepski język angielski. Frustracje pogłebia nagła choroba matki – Alzheimer. Ale to właśnie choroba sprawia, że sięga po wciąż odkładany pamiętnik matki. I nagle dotąd rozsypane kawałki, pojedyncze wypowiedzi, dziwne zachowania, zaczynają się układać w spójną całość. Powoli Ruth zaczyna dowiadywać się coraz więcej nie tylko o matce, ale także o sobie samej, o własnym dziedzictwie, rodzinie, ale także o swoim charakterze, o lękach, słabościach i sile.

Córka jest fascynującą książką – zarówno poprzez zestawienie różnych kultur, jak i poprzez swój przekaz – dwoje ludzi może się porozumieć, pod warunkiem, że naprawdę tego chce. A to, czego nie rozumiemy, nie od razu jest złe, błędne, czy wstydliwe…

Córka Nastawiacza Kości, Amy Tan
Tytuł oryginalny: The Bonesetter’s Daughter
Gatunek: współczesna, obyczajowa
Forma: powieść
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 364
rok wydania: 2002
oprawa: miękka
wydawca:
Prószyński i Sp-ka
ISBN: 83-7337-083-8

7 uwag do wpisu “Córka Nastawiacza Kości, Amy Tan

  1. enga

    Tej książki akurat jeszcze nie czytałam, ale czytałam 2 czy 3 pozycje tejże autorki i bardzo ją sobie cenię.

    Poczytałam i spodobało mi się u Ciebie 🙂 Zaraz muszę sobie „zanotować ku pamięci”, czyli wrzucić do linków 😀

  2. goldenrose2

    @enga – cieszę się 🙂
    A Córkę dodałam do Kolejkowa, także jak masz ochotę, to jest. Książka ciekawa, choć pierwsze strony mnie trochę drażniły. Ale mimo to jakoś ciekawiły na tyle, by zostać. I było warto.

  3. Oo, ja również kupiłam niedawno tą książkę właśnie w dedalusie [acz internetowym] za 5.50 zł, hyhy. Niedługo zabiorę się za czytanie, a dzięki Twojej pozytywnej recenzji i ja sama do tejże lektury podejdę pozytywnie 😉 Na moim blogu pewnie znajdzie się recenzja ;]
    Pozdrawiam!
    Hiliko[mcrox]

  4. Czytałam ją kilka lat temu i bardzo bardzo bardzo mi się podobała. Potem kilka razy sięgałam po inne książki autorki, ale żdana tak mnie nie porwała

Skomentuj

